Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП'ятниця, 17.05.2024, 05:07

ЧНВК№13

Головна » 2012 » Грудень » 5 » Адаптація дітей до школи
23:09
Адаптація дітей до школи

Соціально-психологічна адаптація є процесом активного пристосування, на відміну від адаптації фізіологічної, яка відбувається немовби автоматично. Стосунки із середовищем, до якого треба пристосовуватись, особливі. Не лише оточення впливає на людину, але й вона сама змінює соціально-психологічну ситуацію.

Питанню адаптації дітей до школи приділяється велика увага психолога. Тому проводиться робота в різних напрямках, спрямована на полегшення процесу адаптації до школи. Така робота проводиться з усіма учасниками навчального процесу (учнями, батьками, учителями).
Програма діагностики адаптації.
Вибір методик для загального дослідження процесу адаптації має відповідати таким вимогам:
-          вимірювати ключові параметри адаптації-дезадаптації;
-          видавати в результаті інформацію, яка не тільки констатує, але й орієнтує психолога у причинах можливої дезадаптації;
-          бути економічною за формою проведення і витратами часу.
Отже, для оцінки рівня адаптації першокласників психологом була вибрані таки методи:
-          здійснення спостереження разом з учителем за допомогою «Опитувальника для визначення рівня адаптації до школи» (Л.Ковальова, Н. Тарасенко);
-          діагностика першокласників за допомогою методики особистісних відносин, соціальних емоцій і ціннісних орієнтацій «Будиночки» (О.Орєхова);
-          проведення проективної методики «Школа звірів» (Н.Вюнова, К.Гайдар), яка дає змогу вивчити мотиваційну сферу ставлення дитини до учителя, однокласників, навчання у школі, а також шкільну тривожність.  

Переглядів: 957 | Додав: chnvk-13 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2024